آموزش وردپرس قالب وردپرس قالب رايگان وردپرس درس وردپرس آموزش LabVIEW کارت DAQ دیتالاگر Data Logger
صدرعاملی: در جوانی می توان با خیال راحت و بدون وسواس فیلمنامه نوشت – هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات
امرالله احمدجو:توصیف نماهای فیلم توسط فیلمنامه‌نویس اشتباه است/ زمان عامل تعیین‌کننده در فیلم
مارس 4, 2016
کیومرث پور احمد: وسواس از ملزومات نوشتن است/ وسواس بیمارگونه سد راه نگارش فیلمنامه
مارس 4, 2016

کارگردان «من ترانه 5 سال دارم» گفت: در سن و سال جوانی می توان با خیال راحت و بدون وسواس فیلمنامه نوشت اما زمانی که یک فرد با کارنامه قوی سال های قبل خود قصد نوشتن می کند، کار برایش بسیار سخت خواهد بود و وسواس بسیار زیادی سراغش خواهد آمد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره حسنات رسول صدرعاملی در کارگاه از ایده تا فیلمنامه اظهار داشت:  کسی که کتاب می خواند آدم کاملا متفاوتی است. در زمان کنونی اگر کسی بتواند خود را از حصار محیط های مجازی و شبکه های اجتماعی بیرون بکشد و کتاب بخواند و به این کار ادامه دهد، انسان متفاوت و متمایزی خواهد بود.
وی افزود: کتاب خواندن نوع نگاه را به دنیا تغییر می دهد. با کتاب خواندن شما چیزی را می بینید که دیگران قادر به خواندن آن نیستند.
این کارگردان سینما پیرامون ایده یابی برای فیلمنامه گفت: در ذهن هر آدمی یک نقطه نورانی وجود دارد که او را از سایرین متمایز می کند. هر کسی بتواند آن نقطه نورانی را پیدا کند و آن را پرورش داد، بهترین هنرمند خواهد بود.
صدرعاملی با بیان اینکه فیلمسازی به معنی نگاه و نظر داشتن به دنیا است، خاطرنشان کرد: پیدا کردن ایده برای فیلمنامه نویسی کار عجیب و غریبی نیست. هر ایده به انسان و مکان نیاز دارد. درک یک انسانی در یک مکان و موقعیت جغرافیایی، قصه را به وجود می آورد و شناخت انسان به خودی خود باعث ایجاد کنش و واکنش خواهد شد.
وی ادامه داد: از هزار سال پیش تا هزار سال دیگر، کسی جذاب خواهد بود که قصه گو باشد.
کارگردان فیلم سینمایی “دختری با کفش های کتانی” خطاب به جوانان فیلمساز گفت: در زمانی که ما تازه میخواستیم وارد عرصه سینما شویم، کار بسیار سخت بود و کسی نبود که ما را راهنمایی کند اما در حال حاضر با توجه به فیلمسازان مطرحی که در کشور وجود دارند و با استفاده از امکانات و ابزارهای بسیار زیاد موجود، شرایط متفاوت شده است.
صدرعاملی خاطرنشان کرد: در سن و سال جوانی می توان با خیال راحت و بدون وسواس فیلمنامه نوشت اما زمانی که یک فرد با کارنامه قوی سال های قبل خود قصد نوشتن می کند، کار برایش بسیار سخت خواهد بود و وسواس بسیار زیادی سراغش خواهد آمد.
وی تاکید کرد: ایده هایی که در شرایط التهاب درونی نوشته می شوند، ایده های معلق و ناقصی هستند.
کارگردان فیلم سینمایی”من ترانه ۱۵ سال دارم” با بیان اینکه سینمای دهه های آینده در تسخیر سینمای مستند خواهد بود، گفت: ظرفیتِ دنیایی که در فیلم ها در حال ساخت است، محدود است و بالاخره در سال های آینده متوقف خواهد شد و فیلمسازان و مخاطبان به سمت ساخت و تماشای فیلم مستند حرکت خواهند کرد.
وی ادامه داد: فیلمنامه فیلم مستند متکی بر تحقیق، شناخت و پژوهش است و دغدغه فیلمساز در تولید فیلم مستند از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است.
صدرعاملی به مقوله دغدغه فیلمساز اشاره و تصریح کرد: اصغر فرهادی نسبت به موضوع فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین دغدغه داشت و این دغدغه باعث شد که فیلم او جهانی شود.
وی در پاسخ به پرسش یکی از فیلمسازان مبنی بر اینکه چه میزان روزنامه نگاری در کارگردانی شما تاثیر گذار بوده است، اضافه کرد: من در روزنامه نگاری، در سرویس های حوادث، اجتماعی و سیاسی کار کردم و نگاه کردن را یاد گرفتم.
این کارگردان سینما به پل زدن از ژورنالیست به سینما اشاره کرد و افزود: چگونگی پل زدن از روزنامه نگاری به سینما با تجربیات انکان پذیر است.
وی تصریح کرد: در این راستا نباید بی تفاوت از محیط اطراف باشیم. اولین اتفاقات عجیب درون خود آدم رخ می دهد و می توان آن را پیگیری کرد.
وی ادامه داد: ایده ها و سوژه های کشور در حال حاضر در تمام دانشگاه های معتبر جهان تدریس می شود. بنابراین فیلمسازان برای شروع فیلمسازی خود باید از آن چیزی که برایشان آشناست آغاز کنند.
کارگردان فیلم سینمایی “هر شب تنهایی” با بیان اینکه بازیگری به تحصیلات آکادمیک بازیگری نیست، گفت: جذاب ترین فیلمنامه از پیش پا افتاده ترین مسایل زندگی است و نوع پرداخت به موضوع می تواند اثر را متمایز کند.
وب با بیان اینکه هیچ ایده ای در ابتدا کلیشه نیست، اظهار کرد: فیلم های درخشانی در همه جای ایران وجود دارد و تنها محدود به تهران نمی شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی *